Камянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Факультет іноземної філології
Кафедра германських мов і зарубіжної літератури

  1. Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання Історія світової літератури

(від Античності до Нового часу)

мова навчання  українська

Викладачі Шулик Поліна Львівна, доцент кафедри германських мов і зарубіжної літератури
Профайл викладачів https://zarub-lit.kpnu.edu.ua/shulyk-polina-lvivna/
E-mail: shulyk.polina@kpnu.edu.ua
Сторінка курсу в MOODLE https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=254
Консультації Відповідно до графіку індивідуальних консультацій, що розміщений на інформаційному стенді кафедри германських мов і зарубіжної літератури: вівторок 15.00 – 17.00
  1. Анотація до курсу

Вивчення нормативної навчальної дисципліни «Історія світової літератури» передбачено освітньо-професійною програмою підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за освітньо-професійниою програмою Англійська мова і літератураспеціальності035 Філологія (Германські мови і література, переклад включно) галузі знань 01 03 Гуманітарні науки. Курс «Історія зарубіжної літератури (від Античності до Нового часу)» є частиною (модуль 1) загальної навчальної дисципліни «Історія зарубіжної літератури». У межах курсу студенти знайомляться з основними етапами і художніми явищами літературної епохи від Античності до Нового часу та їх основними характеристиками. Головною відміною особливістю курсу є те, що в його межах розглядаються окремі явища української літератури як частини світового літературного процесу

  1. Мета та цілі курсу

Метою викладання навчальної дисципліни «Історія світової літератури (від античності до Нового часу) є залучення студентів до найвищих досягнень літератури та культури названої епохи як загальнолюдських духовних цінностей, виховання естетичного смаку, високої читацької культури, формування вмінь та навичок літературознавчого аналізу, а також підвищення рівня фахової підготовки словесника, розвиток творчих якостей і професійних здібностей. Основне завдання курсу – ознайомлення студентів з особливостями зародження і специфікою функціонування cвітової літератури в добу від Античності до Нового часу.

  1. Формат курсу

Стандартний курс (очний, заочний).

  1. Результати навчання

Згідно з вимогами програми підготовки фахівців здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти повинні:

знати:

  • головні поняття та терміни, пов’язані з літературою і культурою Античності, європейського Середньовіччя та доби Відродження;
  • основні етапи розвитку літератури названого періоду;
  • періодизацію цієї літератури;
  • її основних представників;
  • тексти авторів, передбачених програмою;
  • вплив літератур названого періоду на подальший розвиток світового літературного процесу;

вміти:

  • аналізувати літературно-історичні явища епохи;
  • швидко і вправно орієнтуватись у літературному процесі доби;
  • аналізувати художні твори, передбачені програмою;
  • писати рецензії на твори будь-якого жанру;
  • мати первісні навички наукового підходу до історії світової літератури.
  1. Обсяг і ознаки курсу
         Найменування показників Характеристика навчальногокурсу
денна форма навчання
Освітня програма, спеціальність Англійська мова і література спеціальності035 Філологія (Германські мови і література, переклад включно) галузі знань 01 03 Гуманітарні науки
Рік навчання/ рік викладання перший /2019-2020
Семестр вивчення перший
нормативна/вибіркова нормативна
Кількість кредитів ЄКТС 3
Загальний обсяг годин 90
Кількість годин навчальних занять 46
Лекційні заняття 24
Практичні заняття 22
Семінарські заняття
Лабораторні заняття
Самостійна та індивідуальна робота 44
Форма підсумкового контролю залік
  1. Пререквізити курсу

Передумови для вивчення дисципліни шкільний предмет «Зарубіжна література»

  1. Технічне й програмне забезпечення /обладнання

Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.

  1. Політики курсу

Письмові роботи.Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт (есе, реферат, твори різних жанрів,аналізи творів різних жанрів).

Академічна доброчесність. Очікується, що роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел списування, втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування викладачем, незалежно від масштабів плагіату чи обману.

Відвідання занять.Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.

Література.

Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.

Схема курсу 

Тема, план Форма заняття Матеріали Література

Інтернетре

сурси

Завдання,

год

Тема 1. Давня грецька література. Архаїчний період Лекція, практичні заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни та планах практичних занять Переглянути презентації лекцій, 4 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу,2 год.; вивчити крилаті вислови з давньогрецьких міфів і знати їх походження прочитати міфи, зробити записи у літературний щоденник, використовуючи цитати з тексту поеми “Одіссея”, переказати у щоденнику один з епізодів подорожі Одіссея, навести приклади творів різних видів мистецтва, створених за мотивами поем Гомера, навести приклади літературних творів, де використані тематика, сюжет, герої тощо гомерівських поем, 4 год.

Тема 2. Класичний період Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентації лекцій, 4 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 4  год.; вивчити напам’ять 3-4 твори названих у плані поетів, підготувати повідомлення за однією з тем: „Античний театр”, „Боги і міфологічні герої в давньогрецькій трагедії”, 2 год.

Тема 3. Елліністичний період Самостійна робота

 

Анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.
Тема 4. Римська література епохи республіки

 

Самостійна робота

 

Анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.
Тема 5. Римська література епохи імперії

 

Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентації лекцій, 4 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.; підготувати повідомлення за однією з тем: «Культура доби Августа», «Традиції «Іліади» і «Одіссеї» у поемі Вергілія», «Тема кохання у творчості Овідія», «Овідій і Україна», 2 год.

ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ

Тема 6. Література раннього Середньовіччя

Лекція,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентацію лекції, 2 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.

Тема 7. Література зрілого Середньовіччя Лекція, практичні заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентацію лекції, 2 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.; скласти таблицю «Пам’ятки західноєвропейського класичного епосу середньовіччя та «Слово о полку Ігоревім»: спільне та відмінне».

підготувати реферат на одну з тем: «Героїчний епос різних народів –яскрава сторінка світової літератури, визначна пам’ятка культури доби середньовіччя», , «Сучасні перекази легенд про короля Артура та рицарів Круглого столу», «Легенди про короля Артура та рицарів Круглого столу у літературі фантастики» тощо (див. у планах практ. занять), 6 год.

Тема 3. Перехід до епохи Відродження.  Життя і творчість Данте Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентацію лекції, 2 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.; підготувати доповідь на одну з тем: «Данте і українська література», «Божественна комедія» Данте у живопису і музиці», 2 год.

Тема 4. Вступ. Загальна характеристика доби Відродження. Лекція Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентацію лекції, 1 год.
Тема 5. Література Італії. Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 2 год.; написати вірш у формі італійського сонету або новелу за зразком новел із «Декамерона» (творче завдання), 2 год.

Тема 6. Література Німеччини та Нідерландів. Самостійна робота

 

Анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.
Тема 7. Література Франції Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.;підготувати повідомлення за однією з тем: «ГуртокМаргаритиНаваррської», «Творчість поетів «Плеяди». Ронсар», «Художні відкриття Рабле в літературі Нового та Новітнього часу», 1 год.

Тема 8. Література Іспанії Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, підготувати повідомлення на тему «Жанр роману в літературі іспанського Відродження», 1 год.

Тема 9. Література Англії Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Переглянути презентацію лекції, 2 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 4 год.;підготувати повідомлення за однією з тем: “Шекспірівське питання”, “Сонети” Шекспіра як сюжетний цикл”, “Образність мови трагедії “Гамлет” як ознака творчого методу В.Шекспіра”, написати сонет за мотивами сонетів В. Шекспіра (творче завдання), 2 год.

 

 

  1. Система оцінювання та вимоги

Розподіл балів за змістовими модулями:

 

Поточний контроль

Змістовий

модуль 1

МКР Сума
 50 50 100

Оцінювання і контроль знань.

Завершується вивчення дисципліни заліком, оцінка якого визначається сумою балів, набраних за такі види робіт:

  • на практичних заняттях― від 30 (мінімально) до 50 (максимально) балів :
  • за модульну контрольну роботи від 30 (мінімально) до 50 (максимально) балів;.

Разом – 60 ( мінімально) 100 (максимально) балів.

Максимальна кількість балів, яку може отримати студент за результатами роботи на практичнихзаняттях складає 50 балів(за умови виконання всіх різновидів роботи, які передбачені планами практичнихзанять). Максимальний бал оцінки поточної успішності студентів на навчальних заняттях – 12. Оцінювання на навчальних заняттях переводяться у -бальну систему за формулою: (Сер. бал.х 0,05 +0,4) х 50) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12).