Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Факультет іноземної філології

Кафедра германських мов і зарубіжної літератури

  1. Загальна інформація про курс

Назва курсу, мова викладання Новітня література Великої Британії та США, мова викладання українська
Викладачі Кеба Олександр Володимирович, доктор філологічних наук, професор кафедри германських мов і зарубіжної літератури
Профайл викладачів https://zarub-lit.kpnu.edu.ua/keba-oleksandr-volodymyrovych/
E-mail: keba.oleksandr@kpnu.edu.ua
Сторінка курсу в MOODLE https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=1154
Консультації Відповідно до графіку індивідуальних консультацій, що розміщений на інформаційному стенді кафедри германських мов і зарубіжної літератури: четвер 16.00 – 18.00

  1. Анотація до курсу

Вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Новітня література Великої Британії та США» передбачено освітньо-професійною програмою підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньо-професійними програмами: Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література), Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література); спеціальностей:014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (німецька/польська),014 Середня освіта (Мова і література (німецька) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (англійська/польська) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка.

Дисципліна «Новітня література Великої Британії та США» висвітлює ключові тенденції розвитку новітньої (кінець ХХ – початку ХХІ ст.) літератури Великої Британії і Сполучених штатів Америки, відображає новітні технології освітнього процесу, орієнтує магістрантів на набуття практичних навичок у сфері викладацької роботи. Вивчення дисципліни ґрунтується на знанні студентами теоретичних знань з дисциплін «Історія зарубіжної літератури», «Теорія літератури».

 

  1. Мета та цілі курсу

 

Мета викладання навчальної дисципліни  «Новітня література Великої Британії та США»полягає у формуванні у студентів-філологів розуміння специфіки британської літератури та американської доби постмодерну, закономірностей розвитку літератури на новому етапі історико-літературного процесу, розвитку професійної ерудиції студентів-філологів.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Новітня література Великої Британії та США” є: розуміння специфіки нового етапу розвитку літератури у другій половині ХХ ст. – на початку ХХІ ст.; засвоєння особливостей взаємодії різних елементів у художній структурі постмодерністського роману в британській та американській літературі; формування широкого гуманістичного світогляду.

  1. Формат курсу

Стандартний курс (очний, заочний).

  1. Результати навчання

Згідно з вимогами програми підготовки фахівців здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти повинні:

знати:

  • основні відмінності модерністського і постмодерністського роману від класичного;
  • чинники ґенези, формування й еволюції постмодерністського роману у Великій Британії та США;
  • специфіку художньої концепції світу і людини в постмодернізмі та специфіку його британського та американського варіантів;
  • співвідношення елементів художньої структури британського та американського постмодерністського роману на рівні сюжету, композиції, наративу, мовної гри.

вміти:

  • обґрунтувати своєрідність художньо-філософської концепції британського та американського постмодерністського роману;
  • пояснювати закономірності еволюції та трансформації літературних напрямів;
  • володіти методологією аналізу сучасного роману.

  1. Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників Характеристика навчальногокурсу
денна форма навчання заочна форма навчання
Освітня програма, спеціальність Освітньо-професійні програми: Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література), Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література); спеціальності: 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (німецька/польська), 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (англійська/польська) галузь знань 01 Освіта / Педагогіка Освітньо-професійні програми: Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література), Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література); спеціальності: 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (німецька/польська), 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (англійська/польська) галузь знань 01 Освіта / Педагогіка
Рік навчання/ рік викладання перший /2019-2020 перший /2019-2020
Семестр вивчення перший Перший, другий
нормативна/вибіркова вибіркова Вибіркова
Кількість кредитів ЄКТС 4 кредити ЄКТС 4 кредити ЄКТС
Загальний обсяг годин 120 120
Кількість годин навчальних занять 40 16
Лекційні заняття 16 8
Практичні заняття 24 8
Семінарські заняття    
Лабораторні заняття    
Самостійна та індивідуальна робота 80 104
Форма підсумкового контролю екзамен екзамен

 

  1. Пререквізити курсу

 

Дисциплін, які мають бути вивчені раніше:

·                      Історія зарубіжної літератури;

·                        Філософія літератури

·                        Теорія літератури;

Здобуті результати навчання:

  • Знає сучасні філологічні й дидактичні засади вивчення зарубіжної літератури.
  • Обізнаний із елементами теоретичного й експериментального (пробного) дослідження в професійній сфері та методами їхньої реалізації.
  • Знає мовний дискурс художньої літератури й сучасності.
  • Знає специфіку перебігу літературного процесу різних країн у культурному контексті, літературні напрями, течії, жанри, стилі, здобутки національних літератур, художні твори класики й сучасності.
  • Має творчо-критичне мислення, творчо використовує різні теорії й досвід (вітчизняний, закордонний) у процесі вирішення соціальних і професійних завдань.
  • Володіє різними видами аналізу художнього твору, визначає його жанрово-стильову своєрідність, місце в літературному процесі, традиції й новаторство, зв’язок твору із фольклором, міфологією, релігією, філософією, значення для національної та світової культури.
  • Порівнює мовні та літературні факти, явища, визначає їхні подібності й відмінності.
  • Володіє основами професійної культури, має здатність створювати й редагувати тексти професійного змісту державною та іноземною мовами.
  • Застосовує сучасні методики й технології (зокрема інформаційні) для забезпечення якості навчально-виховного процесу в освітніх навчальних закладах.
  • Ефективно організовує, аналізує, критично оцінює, несе відповідальність за результати власної професійної діяльності.
  • Забезпечує охорону життя

 

  1. Технічне й програмне забезпечення /обладнання

Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.

  1. Політики курсу

 

Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт (написання літературно-критичних есе, розгорнуті аналізи літературно-художніх творів за запропонованою схемою, виконання тестових завдань).

Академічна доброчесність. Очікується, що роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел списування, втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування викладачем, незалежно від масштабів плагіату чи обману.

Відвідування занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.

Література.

Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.

Схема курсу

 

 

Дата /

кількість акад. год.

Тема, план Форма заняття Матеріали Література

Інтернетре

сурси

Завдання,

год

  Змістовий модуль 1. Новітня література Великої Британії

Тема 1. Тенденції розвитку британської літератури у новітню добу

Лекція,практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Літературу до кожної теми див у робочій програмі навчальної дисципліни та планах практичних занять Переглянути презентацію лекції,1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 2. Проблеми історичного дискурсу в новітньому британському романі. Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 3. Мультикультурний світ сучасного британського роману. Лекція,

практичні заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентації лекцій, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 4. Жанрова палітра сучасного британського роману. Лекція, практичні заняття,

самостійна робота

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Змістовий модуль 2. Новітня література США

Тема 1. Тенденції розвитку літератури США у новітню добу.

 

 

 

 

 

Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

 

 

 

 

Презентація,

відеоматеріали

   

 

 

 

 

Переглянути презентацію лекції, 1год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

 

Тема 2. Реалістична традиція та шляхи її трансформації в новітній американській літературі.

Лекція,

Практичні заняття,

самостійна робота

 

    Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 3. Жанрово-стильова палітра новітньої американської літератури. Лекція,

практичні заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.; анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.
  Тема 4. Постмодерністська парадигма американської літератури та її трансформація на межі ХХ і ХХІ ст. Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентацію лекції, 1год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  1. Система оцінювання та вимоги

Розподіл балів за змістовими модулями:

Поточний і модульний контроль Іспит Сума
Змістовий

модуль 1 (30 балів)

Змістовий

модуль 2 (30 балів)

 

 

40

 

 

100

Поточний контроль МКР 1

 

Поточний контроль МКР2.
15

балів

15

балів

15

балів

15

балів

Оцінювання і контроль знань.

Завершується вивчення дисципліни іспитом, оцінка якого визначається сумою балів, набраних за такі види робіт:

  • на практичних заняттях(за два модулі) ― від 18 (мінімально) до 30 (максимально) балів (за практичні одного модуля від 9 до 15);
  • за 2 модульні контрольні роботи від 18 (мінімально) до 30 (максимально) балів(кожна робота модульна від 9 до 15);
  • іспит 24 (мінімально)40 (максимально) балів.

 Разом – 60(мінімально) 100 (максимально) балів.

Максимальна кількість балів, яку може отримати студент за результатами роботи на практичнихзаняттях складає 30 балів (по 15 балів за кожен з двох модулів) (за умови виконання всіх різновидів роботи, які передбачені планами практичнихзанять). Максимальний бал оцінки поточної успішності студентів на навчальних заняттях – 12. Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуляпереводяться у -бальну систему за формулою: (Сер. бал.х 0,05 +0,4) х 15) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12).