Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Факультет іноземної філології

Кафедра германських мов і зарубіжної літератури

  1. Загальна інформація про курс

Назва курсу, мова викладання Аналітика наративного дискурсу, мова викладання українська
Викладачі Кеба Олександр Володимирович, доктор філологічних наук, професор кафедри германських мов і зарубіжної літератури
Профайл викладачів https://zarub-lit.kpnu.edu.ua/keba-oleksandr-volodymyrovych/
E-mail: keba.oleksandr@kpnu.edu.ua
Сторінка курсу в MOODLE https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=1463
Консультації Відповідно до графіку індивідуальних консультацій, що розміщений на інформаційному стенді кафедри германських мов і зарубіжної літератури: четвер 16.00 – 18.00

  1. Анотація до курсу

Вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Аналітика наративного дискурсу» передбачено освітньо-професійною програмою підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньо-професійними програмами: Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література), Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література); спеціальностей:014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (німецька/польська),014 Середня освіта (Мова і література (німецька) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (англійська/польська) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка.

Дисципліна «Аналітика наративного дискурсу» висвітлює ключові принципи, засоби і прийоми організації художньої розповіді у новітній літературі,відображає новітні технології освітнього процесу, орієнтує магістрантів на набуття практичних навичок у сфері викладацької роботи. Вивчення дисципліни ґрунтується на знанні студентами теоретичних знань з дисциплін «Історія зарубіжної літератури», «Теорія літератури», «Новітня література Великої Британії та США».

 

  1. Мета та цілі курсу

 

Метою вивчення навчальної дисципліни “Аналітика наративного дискурсу” є засвоєння студентами-філологами основних положень наратології, уміння використовувати їх у процесі аналізу художніх творів та під час викладання вишівських та шкільного курсів літератури, формування розуміння закономірностей розвитку літератури на різних етапах історико-літературного процесу, розвитку професійної ерудиції студентів-філологів.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Аналітика наративного дискурсу” є: розуміння специфіки наративного дискурсу в класичній і новітній зарубіжній літературі;засвоєння особливостей взаємодії різних елементів у наративній структурі новітнього роману (на матеріалі британської та американської літератури);формування широкого гуманістичного світогляду.

  1. Формат курсу

Стандартний курс (очний, заочний).

  1. Результати навчання

Згідно з вимогами програми підготовки фахівців здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти повинні:

знати:

  • основні відмінності класичного і посткласичного наративного дискурсу;
  • чинники ґенези, формування й еволюції наративного дискурсу у британській та американській літературі;
  • співвідношення елементів наративної структури в класичному й новітньому романі.основні відмінності модерністського і постмодерністського роману від класичного;

вміти:

  • аналізувати складні літературні наративи і використовувати отримані уміння в процесі викладання літератури у старшій середній і вищій школах;
  • володіти принципами й методами наративно-дискурсивного вивчення літератури;
  • з’ясовувати особливості наративної структури літературно-художніх текстів модерної і постмодерної доби;
  • пояснювати закономірності еволюції та трансформації літературних наративів.

  1. Обсяг і ознаки курсу

 

Найменування показників Характеристика навчального курсу
денна форма навчання заочна форма навчання
Освітня програма, спеціальність Освітньо-професійні програми: Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література), Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література); спеціальності: 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (німецька/польська), 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (англійська/польська) галузь знань 01 Освіта / Педагогіка Освітньо-професійні програми: Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література), Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література); спеціальності: 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (німецька/польська), 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта Мова і література (англійська/польська) галузь знань 01 Освіта / Педагогіка
Рік навчання/ рік викладання другий /2019-2020 другий /2019-2020
Семестр вивчення перший Перший 2019-2020
нормативна/вибіркова вибіркова Вибіркова
Кількість кредитів ЄКТС 4 кредити ЄКТС 4 кредити ЄКТС
Загальний обсяг годин 120 120
Кількість годин навчальних занять 40 16
Лекційні заняття 20 8
Практичні заняття 20 8
Семінарські заняття    
Лабораторні заняття    
Самостійна та індивідуальна робота 80 104
Форма підсумкового контролю екзамен Екзамен

 

  1. Пререквізити курсу

 

Дисциплін, які мають бути вивчені раніше:

·                    Історія зарубіжної літератури;

·                        Філософія літератури;

·                        Новітня література Великої Британії та США

·                        Теорія літератури;

Здобуті результати навчання:

  • Знає сучасні філологічні й дидактичні засади вивчення зарубіжної літератури.
  • Обізнаний із елементами теоретичного й експериментального (пробного) дослідження в професійній сфері та методами їхньої реалізації.
  • Знає мовний дискурс художньої літератури й сучасності.
  • Знає специфіку перебігу літературного процесу різних країн у культурному контексті, літературні напрями, течії, жанри, стилі, здобутки національних літератур, художні твори класики й сучасності.
  • Має творчо-критичне мислення, творчо використовує різні теорії й досвід (вітчизняний, закордонний) у процесі вирішення соціальних і професійних завдань.
  • Володіє різними видами аналізу художнього твору, визначає його жанрово-стильову своєрідність, місце в літературному процесі, традиції й новаторство, зв’язок твору із фольклором, міфологією, релігією, філософією, значення для національної та світової культури.
  • Порівнює мовні та літературні факти, явища, визначає їхні подібності й відмінності.
  • Володіє основами професійної культури, має здатність створювати й редагувати тексти професійного змісту державною та іноземною мовами.
  • Застосовує сучасні методики й технології (зокрема інформаційні) для забезпечення якості навчально-виховного процесу в освітніх навчальних закладах.
  • Ефективно організовує, аналізує, критично оцінює, несе відповідальність за результати власної професійної діяльності.
  • Забезпечує охорону життя

 

  1. Технічне й програмне забезпечення /обладнання

Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.

  1. Політики курсу

 

Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт (написання літературно-критичних есе, розгорнуті аналізи літературно-художніх творів за запропонованою схемою, виконання тестових завдань).

Академічна доброчесність. Очікується, що роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел списування, втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування викладачем, незалежно від масштабів плагіату чи обману.

Відвідування занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.

Література.

Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.

 

Схема курсу

 

 

Дата /

кількість акад. год.

Тема, план Форма заняття Матеріали Література

Інтернетре

сурси

Завдання,

Год

  Змістовий модуль 1. Аналітика наративного дискурсу

Тема 1. Наратологія як галузь філології.

 

 

 

 

 

Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

 

 

 

 

 

Презентація,

відеоматеріали

 

Літературу до кожної теми див у робочій програмі навчальної дисципліни та планах практичних занять Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 2. Структурні ознаки та елементи наративу. Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 3. Хронотоп і наратив. Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентації лекцій, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 4. Фокалізація у художньому тексті. Лекція, практичне заняття,

самостійна робота

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 5. Структура комунікації в наративі. Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

Презентація,

відеоматеріали

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

 

Тема 6. Наратив і проблеми сприйняття та інтерпретації тексту.

Лекція,

Практичне заняття,

самостійна робота

    Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 7. Теорії читання і читача. Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

Презентація,

відеоматеріали

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.; анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.
  Тема 8. Наратив і жанрові канони. Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

 

Презентація,

відеоматеріали

 

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 9. Наративні стратегії класичної літературної доби. Лекція,

практичне заняття,

самостійна робота

Презентація,

відеоматеріали

  Переглянути презентацію лекції, 1 год.;

анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  Тема 10. Наративні стратегії класичної літературної доби. Лекція, практичне заняття, самостійна робота Презентація, відеоматеріали   Переглянути презентацію лекції, 1 год.; анотувати прочитану додаткову літературу, 7 год.

  1. Система оцінювання та вимоги

Розподіл балів за змістовими модулями:

Поточний і модульний контроль Іспит Сума
Змістовий

модуль 1 (60 балів)

 

 

40

 

 

100

Поточний контроль 30 балів

МКР 30 балів

60 балів

Оцінювання і контроль знань.

Завершується вивчення дисципліни іспитом, оцінка якого визначається сумою балів, набраних за такі види робіт:

  • на практичних заняттях― від 18 (мінімально) до 30 (максимально) балів;
  • за модульну контрольну роботу від 18 (мінімально) до 30 (максимально) балів;
  • іспит 24 (мінімально) 40 (максимально) балів.

 Разом – 60 (мінімально) 100 (максимально) балів.

Максимальна кількість балів, яку може отримати студент за результатами роботи на практичнихзаняттях складає 30 балів(за умови виконання всіх різновидів роботи, які передбачені планами практичнихзанять). Максимальний бал оцінки поточної успішності студентів на навчальних заняттях – 12. Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуляпереводяться у -бальну систему за формулою: (Сер. бал.х 0,05 +0,4) х 15) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12).