АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
“ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА АНАЛІЗУ ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ”
- Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення з основними школами, напрямами і тенденціями зарубіжного та вітчизняного літературознавства ХХ – початку ХХІ ст.; оволодіннями новітніми методиками аналізу літературно-художнього тексту. Дисципліна має міжпредметні зв’язки з іншими літературознавчими дисциплінами – «Вступ до літературознавства», «Теорія літератури», «Історія зарубіжної літератури», «Історія української літератури», «Порівняльне літературознавство», а також із загальноосвітніми гуманітарними дисциплінами, що вивчаються у ВНЗ: філософією, культурологією, мистецтвознавством та ін.
- Результатом навчання є формування інтегральних, загальних і спеціальних (фахових, предметних) компетентностей:
- інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні інноваційні задачі і практичні проблеми у галузі освіти або у процесі навчання, здійснювати наукові дослідження та впроваджувати їх результати на практиці;
- загальні компетентності:
- Здатність проведення наукових досліджень на відповідному рівні, пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та інноваційної діяльності.
- Здатність генерувати нові ідеї та доводити їх ефективність.
- Здатність розробляти та управляти реалізацією навчально-наукових проектів.
- Здатність до навчально-наукової діяльності у ситуаціях мультикультурності;
- спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- Здатність до аналізу складних явищ сучасної вітчизняної та зарубіжної літератури та залучення їх у літературну освіту в старшій середній і вищій школах.
- Володіння досягненнями основних шкіл, напрямів і тенденцій зарубіжного та вітчизняного літературознавства ХХ – початку ХХІ ст.
- Володіння новітніми теоретико-методологічними засадами вивчення літератури.
- Здатність до застосування методів та прийомів сучасних літературознавчих стратегій в процесі аналізу літературно-художнього тексту.
- Зміст навчальної дисципліни:
- Традиції академічних шкіл у розвитку новітнього літературознавства.
- Міфокритика і міфопоетика в літературознавстві і літературі.
- Порівняльне літературознавство в системі філологічних знань.
- Проблеми теорії інтертекстуальності.
- Розвиток ідей психологічної школи в літературознавстві ХХ ст. Психоаналіз і література.
- Наратологія як теорія художньої оповіді.
- Філологічний аналіз тексту.
- Герменевтика і літературознавство.
- Рецептивна естетика.
- Формальна школа і структуралізм. Постструктуралізм і деконструктивізм.
- Когнітивне літературознавство.
- “Новий історизм”; “Культурні студії”; “Феміністська критика”; Постколоніальні дослідження.
- Обсяг вивчення навчальної дисципліни. Кількість кредитів ECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них: лекційних – 20, семінарських – 20, самостійної та індивідуальної – 80).
- Форма підсумкового контролю – іспит.
- Викладацький склад: О.В. Кеба, доктор філологічних наук, професор; Р.М. Семелюк, кандидат філологічних наук, старший викладач.
- Перелік основної літератури.
- Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. – Львів Світ, 2001. – 600 с.
- Женетт Ж. Повествовательный дискурс // Женетт Ж. Фигуры. В 2-х т. – Т.2. – М., 1998.- С.60-281.
- Западное литературоведение XX века : Энциклопедия. – Москва : Intrada, 2004. – 560 с.
- Лексикон загального та порівняльного літературознавства / Буковин. центр гуманіт. дослідж.; За ред. А.Волкова та ін. — Чернівці: Золоті литаври, 2001. — 636 с.
- Літературознавча енциклопедія : У двох томах. / Авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. – К : ВЦ «Академія», 2007. – Т. 1. – 608 с.; Т. 2. – 624 с.
- Літературознавчі стратегії ХХ ст. : навчально-методичний посібник / Упорядники О.В. Кеба, О.С. Силаєв, П.Л. Шулик. – Кам’янець-Подільський : Акіома, 2011. – 128 с.
- Методологія сучасного літературознавства : навчально-методичний посібник / Упорядники О.В. Кеба, Т.В. Кеба, Р.М. Семелюк. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2015. – 116 с.
Завідувач кафедри
германських мов і зарубіжної літератури ____________________ /О.В. Кеба/