АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА АНАЛІЗУ ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ”

 

  1. Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення з основними школами, напрямами і тенденціями зарубіжного та вітчизняного літературознавства ХХ – початку ХХІ ст.; оволодіннями новітніми методиками аналізу літературно-художнього тексту. Дисципліна має міжпредметні зв’язки з іншими літературознавчими дисциплінами – «Вступ до літературознавства», «Теорія літератури», «Історія зарубіжної літератури», «Історія української літератури», «Порівняльне літературознавство», а також із загальноосвітніми гуманітарними дисциплінами, що вивчаються у ВНЗ: філософією, культурологією, мистецтвознавством та ін.
  2. Результатом навчання є формування інтегральних, загальних і спеціальних (фахових, предметних) компетентностей:
  • інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні інноваційні задачі і практичні проблеми у галузі освіти або у процесі навчання, здійснювати наукові дослідження та впроваджувати їх результати на практиці;
  • загальні компетентності:
  • Здатність проведення наукових досліджень на відповідному рівні, пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та інноваційної діяльності.
  • Здатність генерувати нові ідеї та доводити їх ефективність.
  • Здатність розробляти та управляти реалізацією навчально-наукових проектів.
  • Здатність до навчально-наукової діяльності у ситуаціях мультикультурності;
  • спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
  • Здатність до аналізу складних явищ сучасної вітчизняної та зарубіжної літератури та залучення їх у літературну освіту в старшій середній і вищій школах.
  • Володіння досягненнями основних шкіл, напрямів і тенденцій зарубіжного та вітчизняного літературознавства ХХ – початку ХХІ ст.
  • Володіння новітніми теоретико-методологічними засадами вивчення літератури.
  • Здатність до застосування методів та прийомів сучасних літературознавчих стратегій в процесі аналізу літературно-художнього тексту.
  1. Зміст навчальної дисципліни:
  • Традиції академічних шкіл у розвитку новітнього літературознавства.
  • Міфокритика і міфопоетика в літературознавстві і літературі.
  • Порівняльне літературознавство в системі філологічних знань.
  • Проблеми теорії інтертекстуальності.
  • Розвиток ідей психологічної школи в літературознавстві ХХ ст. Психоаналіз і література.
  • Наратологія як теорія художньої оповіді.
  • Філологічний аналіз тексту.
  • Герменевтика і літературознавство.
  • Рецептивна естетика.
  • Формальна школа і структуралізм. Постструктуралізм і деконструктивізм.
  • Когнітивне літературознавство.
  • “Новий історизм”; “Культурні студії”; “Феміністська критика”; Постколоніальні дослідження.
  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни. Кількість кредитів ECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них: лекційних – 20, семінарських – 20, самостійної та індивідуальної – 80).
  2. Форма підсумкового контролю – іспит.
  3. Викладацький склад: О.В. Кеба, доктор філологічних наук, професор; Р.М. Семелюк, кандидат філологічних наук, старший викладач.
  4. Перелік основної літератури.
  • Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. – Львів  Світ, 2001. – 600 с.
  • Женетт Ж. Повествовательный дискурс // Женетт Ж. Фигуры. В 2-х т. – Т.2. – М., 1998.- С.60-281.
  • Западное литературоведение XX века : Энциклопедия. – Москва : Intrada, 2004. – 560 с.
  • Лексикон загального та порівняльного літературознавства / Буковин. центр гуманіт. дослідж.; За ред. А.Волкова та ін. — Чернівці: Золоті литаври, 2001. — 636 с.
  • Літературознавча енциклопедія : У двох томах. / Авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. – К : ВЦ «Академія», 2007. – Т. 1. – 608 с.; Т. 2. – 624 с.
  • Літературознавчі стратегії ХХ ст. : навчально-методичний посібник / Упорядники О.В. Кеба, О.С. Силаєв, П.Л. Шулик. – Кам’янець-Подільський : Акіома, 2011. – 128 с.
  • Методологія сучасного літературознавства : навчально-методичний посібник / Упорядники О.В. Кеба, Т.В. Кеба, Р.М. Семелюк. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2015. – 116 с.

 

Завідувач кафедри

германських мов і зарубіжної літератури            ____________________      /О.В. Кеба/