АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 «СУЧАСНА АНГЛІЙСЬКА ЛІТЕРАТУРА»

 

  1. Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомити здобувачів вищої освіти з основними тенденціями в англійській літературі ХХ-ХХІ століття для створення цілісної картини літературного процесу Великобританії, дослідити сучасні тенденції розвитку англійської літератури у контексті загальносвітового розвитку літератури. Основними завданнями вивчення дисципліни є: формування у студентів уявлення про загальні особливості процесу розвитку англійської літератури і культури, основні методи й засоби наукового дослідження у царині інтерпретації художніх творів; формування у студентів навичок аналізу та синтезу наукових знань про літературні та лінгвістичні явища; формування навичок самостійного аналізу літературних явищ у сучасному культурологічному контексті. Дисципліна має міжпредметні зв’язки з загальноосвітніми гуманітарними дисциплінами, що вивчаються у ВНЗ (філософією, культурологією, мистецтвознавством та ін.), і з літературознавчими дисциплінами (“Вступ до літературознавства”, “Теорія літератури”, “Історія зарубіжної літератури”, “Історія української літератури”, “Порівняльне літературознавство”).
  2. Результатом навчання є формування інтегральних, загальних і спеціальних (фахових, предметних) компетентностей:
  • інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні  проблеми в галузі філології (лінгвістики, літературознавства,   перекладу) в процесі професійної діяльності або навчання, що передбачає застосування теорій та методів філологічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
  • загальні компетентності:
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності  і  досягнення  суспільства  на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у  загальній  системі знань про природу і суспільство та  у розвитку  суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової  активності для  активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
  • Здатність спілкуватися  державною мовою як усно,  так і письмово.
  • Здатність бути критичним і самокритичним.
  • Здатність учитися й оволодівати сучасними знаннями
  • Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
  • Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми
  • Здатність працювати в команді та автономно.
  • Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
  • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  • Здатність проведення досліджень на належному рівні
  • спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
  • Здатність використовувати в професійній діяльності системні знання про основні періоди розвитку літератури, що вивчається, від давнини до ХХІ  століття, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних  представників та  художні явища, а також знання про  тенденції розвитку світового літературного процесу та української літератури.
  • Здатність до збирання й аналізу, систематизації та інтерпретації мовних, літературних фактів, інтерпретації та перекладу тексту
  • Здатність вільно оперувати спеціальною термінологією для розв’язання професійних завдань
  • Усвідомлення засад і технологій створення текстів різних жанрів і стилів державною та іноземною мовою
  • Здатність здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
  1. Зміст навчальної дисципліни:
  • Своєрідність англійського модернізму.
  • Жанр антиутопії в англійській літературі першої пол.. ХХ ст..
  • «Сердиті молоді люди» в англійській літературі другої пол. ХХ ст..
  • Жанр інтелектуального роману в англійській літературі
  • Своєрідність англійського постмодернізму.
  • Мультикультуралізм в англійській літературі ХХІ ст..
  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни. Кількість кредитів ECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них: лекційних – 20, семінарських – 20, самостійної та індивідуальної – 80).
  2. Форма підсумкового контролю – залік
  3. Викладацький склад: О.Г. Шаповал, кандидат філологічних наук, доцент кафедри германських мов і зарубіжної літератури
  4. Перелік основної літератури.
  • Давиденко Г.Й., Стрельчук Г.М., Гричаник Н.І. Історія зарубіжної літератури XX століття: Навч. посібник. — К.: Центр учбової літератури, 2007. — 504 с.
  • Давиденко Г.Й., Стрельчук Г.М., Гричаник Н.І., Кушнерьова М.О. Історія новітньої зарубіжної літератури: Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 274 с.
  • Історія зарубіжної літератури ХХ ст.: навч. посіб. / В. І. Кузьменко, О. О. Гарачковська, М. В. Кузьменко та ін. – К. : ВЦ «Академія», 2010. – 496 с.
  • Зарубіжна література ХХ ст. / за ред. Ніколенко О. М., Хоменко Н. В., КонєвоїТ. М. Київ : Видавничій центр «Академія», 1998. 320 с.
  • Помазан І.О. Історія зарубіжної літератури ХХ ст. : підруч. для студ. гуманітар. ф-тів вищ. навч. закл. Х. : Вид-во НУА, 2016. 264 с.
  • Шахова К. Література Англії ХХ століття. К. : Либідь, 1993. 400 с.
  • Броуди К. Обзор английской и американской литературы (на англ. яз.) / К. Броуди, Ф. Малгаретти. М.: Айрис-Пресс, 2003. 400 с.
  • Шевченко І.С. Історія англійської літератури для перекладачів (англійською мовою) / І.С. Шевченко. Х.: ХНУ, 2010. 257 с.
  • An Outline of English Literature / Ed. P. Rogers. Oxford, NY.: Oxford Uni Press, 1998. 301 p.
  • The Norton Anthology of English Literature / Ed. M.H. Abrams. vol. 1. NY, London: W.W. Norton&Co., 1986. 2616 p.
  • The Norton Anthology of English Literature / Ed. M.H. Abrams. vol. 2. NY, London: W.W. Norton&Co., 1993. 2543 p.
  • The Wordsworth Companion to English Literature / Ed. I. Ousby. Cambridge: Cambridge Uni Press, 1992. 1036 р.

 

Завідувач кафедри

германських мов і зарубіжної літератури            _______________ /О.В. Кеба/