АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ФІЛОСОФІЯ ЛІТЕРАТУРИ”

 

  1. Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів вищої освіти з філософськими аспектами художньої літератури, формування розуміння філософського змісту літератури, закономірностей розвитку літератури в контексті світового історичного процесу, розвитку професійної ерудиції студентів-філологів. Дисципліна має міжпредметні зв’язки з загальноосвітніми гуманітарними дисциплінами, що вивчаються у ВНЗ (філософією, культурологією, мистецтвознавством та ін.), і з літературознавчими дисциплінами (“Вступ до літературознавства”, “Теорія літератури”, “Історія зарубіжної літератури”, “Історія української літератури”, “Порівняльне літературознавство”).
  2. Результатом навчання є формування інтегральних, загальних і спеціальних (фахових, предметних) компетентностей:
  • інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні інноваційні задачі і практичні проблеми у галузі освіти або у процесі навчання, здійснювати наукові дослідження та впроваджувати їх результати на практиці;
  • загальні компетентності:
  • Здатність проведення наукових досліджень на відповідному рівні, пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та інноваційної діяльності.
  • Здатність генерувати нові ідеї та доводити їх ефективність.
  • Здатність розробляти та управляти реалізацією навчально-наукових проектів.
  • Здатність до навчально-наукової діяльності у ситуаціях мультикультурності;
  • спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
  • Розуміння специфіки літератури і філософії у системі форм суспільної свідомості.
  • Здатність до аналізу філософсько-інтелектуальної складової творів вітчизняної та зарубіжної літератури.
  • Володіння закономірностями філософсько-історичного та культурно-естетичного розвитку літератури.
  • Володіння основними поняттями філософії мистецтва та естетики, що стосуються літературно-художньої творчості.
  • Здатність до застосування принципів еволюції літературних напрямів, течій і стилів в процесі аналізу літературно-філософських явищ.
  • Розуміння специфіки художньо-філософської концепції світу і людини в романтизмі, реалізмі, модернізмі, постмодернізмі.
  1. Зміст навчальної дисципліни:
  • Філософія і література як форми суспільної свідомості: подібне і відмінне.
  • Філософський потенціал літературно-художніх творів різної родо-жанрової природи.
  • Філософія романтизму.
  • Філософія реалізму.
  • Філософія модернізму.
  • Філософія постмодернізму.
  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни. Кількість кредитів ECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них: лекційних – 20, семінарських – 20, самостійної та індивідуальної – 80).
  2. Форма підсумкового контролю – іспит.
  3. Викладацький склад: О.В. Кеба, доктор філологічних наук, професор; А.О. Лаврова, кандидат філологічних наук, доцент; Р.М. Семелюк, кандидат філологічних наук, старший викладач.

 

  1. Перелік основної літератури.
  • Амелин Григорий. Лекции по философии литературы [Электронный ресурc]: // http://magazines.russ.ru/novyi_mi/filos/lec/content.html
  • Андреев А. Н. Философия литературы [Электронный ресурc]: Учебное пособие для студентов и магистрантов вузов — Электрон. текст. дан. (3,5 Мб). — Мн.: “Электронная книга БГУ”, 2003. — Режим доступа: http://anubis.bsu.by/publications/elresources/Philology/andreev3.pdf . — PDF формат.
  • Зубрицька, М. Нероздільність: література-як-філософія і філософія-як-література // Філософія науки. Збірник наукових статей Львівсько-Варшавського семінару «Філософія науки». 14–21 листопада 2004 р. – Львів, 2006. – С. 5-15.
  • Йосипенко О. Філософія і література: проблеми ідентичності // Філософська думка. – 2011. – №1. – С. 23-37.
  • Колесников А.С. Философия и литература: современный дискурс //  История философии, культура и мировоззрение. – СПб. : Санкт-Петербургское философское общество, 2000. – С. 8-36.
  • Розанова М.С. Философия и литература: сравнение европейской и американской традиции // Рабочие тетроди по компаративистике. Гуманитарные науки, философия и компаративістика. – СПб., 2003. – С.99-103.
  • Философия и Литература: Материалы круглого стола. Симферополь, 6-8 апреля 2010 г. – Симферополь, 2010. – 74 с.
  • Literature and Philosophy. A Guide to Contemporary Debates / ed. by David Rudrum. – N.Y. ^ Palgrave Macmillan, 2006. – 246 p.

 

 

Завідувач кафедри

германських мов і зарубіжної літератури            ____________________      /О.В. Кеба/